пятница, 4 ноября 2022 г.

לא יצאתי לחופשה כבר שנתיים - אין זמן

 לא יצאתי לחופשה כבר שנתיים - אין זמן. אני דוחה את החופשה שלי מחודש לחודש - תמיד משהו מפריע. אמא שלי מאוד לא מרוצה ממני וכל הזמן נוזפת בי על זה. היא הביטה בקפיצות שלי כמה פעמים ואמרה תמיד:

- מפחיד!

אני חושב שזה ההרגל שלה. מודאג כמובן. בכל מקרה, אם היא אוהבת את זה, אז היא לא מראה את זה.

אבא הפך ל"מעריץ". הוא משתתף בכל ישיבות הצנחנים ובכלל יש לו כבוד נוראי לצניחה.

איכשהו הייתי צריך לקפוץ. מושקובסקי אומר:

- שים מצנח ולך למכונית.

לרוב, מושקובסקי לוקח אותי לבד, ואני אוהב לטוס איתו. זה קל, כיף, הוא תמיד צוחק.

עוד לפני שמושקובסקי שלח אותי למטוס, הוא הציע לאבא שלי לטוס.

יחד עם אבי התקרבנו לרכב. היה גם רופא מהיחידה הרפואית של צי האוויר האזרחי, שגם הוא רצה לרכוב.

מושקובסקי הכניס את אבא שלי ואת הרופא לאוטו, ועליתי עם מצנח. מיד עם הפעלת הגז פנה הרופא למושקובסקי:

"קחו בחשבון שאנחנו לא קשורים.

לא יכולתי להתאפק ונקרעתי בצחוק.

לאחר מכן נתנו לי שאיפה למשך 7 שניות. עף החוצה. אני מסתובב ומסתכל על אבא שלי. הוא יושב רציני, מרוכז. צחקתי עליו כל הזמן. נראה כי אז הוא טס רק בפעם השנייה בחייו.

ואז אני רואה את מושקובסקי מרים את ידו. נגעתי במהירות במכנסיים הלבנים של אבי, יצאתי החוצה, הסתכלתי סביבי על כולם וקפצתי, אפשר לומר, כמעט מברכיו של אבי.

* * *

הייתה לי קפיצת דאון מעניינת - קפיצת הדאון הנשית הראשונה בעולם.

זה היה ב-30 במאי 1935, בפסטיבל צניחה.

זה מאוד נעים לקפוץ מרחפן, אבל זה יותר קשה מאשר ממטוס. אין תנועה נוספת לעשות.

זה היה, כפי שאמרתי, בחג. ביליתי את הלילה בטושינו, הייתי צריך לעשות את קפיצת האימון הראשונה בבוקר, והשנייה בשעה 12.

בשעה 5 בבוקר קפצתי, גררתי מצנח לשדה התעופה, אבל התחיל לרדת גשם ולא הצלחתי לקפוץ. צונן נורא. היא לבשה שני סרבלים וישבה רטובה.

אגב, החבר'ה דואגים לנו מאוד. הם תמיד נותנים את מעילי העור שלהם, הם מנסים לעשות את זה יותר נוח, הם יביאו מצנח - רק לגעת! אז לא הייתי צריך לעשות את קפיצת האימון. הקהל התאסף. הקפיצות החלו. התוכנית הודיעה שאקפוץ מרחפן.

לפני כן, בברית המועצות, שלוש או ארבע פעמים קפצו גברים מרחפנים שונים, אבל נשים מרחפן עדיין לא קפצו לשום מקום בעולם. מאוד התעניינתי בקפיצה הקרובה.

הרחפן נוהל על ידי אחד מטייסי הרחפנים הטובים ביותר - מאליוגין, גבוה, ענק. עמדנו לידו וצחקנו כל הזמן.

החבר'ה אמרו:

- אתה מסתכל, אל תפגע בה!

לפתע הכריז מושקובסקי:

- לא התאמנת. אנחנו לא יכולים להכניס אותך!

נורא נעלבתי. ובכן מה זה? התכוננתי, אמא שלי הייתה אמורה להגיע, בעלי לעתיד, הרבה חברים. ופתאום אני שקרן! ובכלל רציתי לנסות לקפוץ מרחפן.

מושקובסקי המשיך:

אני כולל אותך בקפיצה רגילה.

לצערי, לקחתי דגל עם סיסמאות (כולם קפצו עם דגלים באותו יום) וחיכיתי. מושקובסקי רץ פתאום:

- ברלין, תקפוץ מרחפן.

מיהרתי למליוגין:

"היכנס מהר לפני שתשנה את דעתך."

היכנס לרחפן ותעוף. טוֹב!

עדיין לא נוח לדבר, כי המנוע רועש והרוח שורקת. עלה לגובה, התנתק מהמטוס.

הפעם הראשונה שעליתי ברחפן הייתה בבוקר. זו הייתה הטיסה השנייה שלי. מאוד אהבתי את זה: שקט, רגוע, בלי זמזום של מנועים. זה היה טוב מאוד, למרות העובדה שהייתי רטובה ושן לשן לא נפלה מהקור. מליוגין ואני התחלנו להתייעץ. אני אומר לו:

- קצת שמאלה. אתה יודע, יש נהר זורם ויש רדוד.

מאליוגין השיב:

"אני אקח אותך לרדוד הזה, וקפוץ לשם," והוא מסתובב ומביט בי.

וזה מצחיק אותי. מעולם לא חוויתי שלווה כזו. ברור שהשתיקה היא שעובדת כל כך טוב.

המשכנו לדבר.

מאליוגין שאל אותי:

- ובכן איך? האם אתה אוהב לטוס ברחפן?

– הו, נפלא! האם תיקח אותי לטוס?

אני אקח את זה, אני אקח את זה.

והוא מביט סביבו בחוסר נוחות. לבסוף, הגענו למקום שמעל החוף. אני אומר למליוגין:

"כנראה שאתחיל להתכונן, הגיע הזמן!"

היא השתלשלה ברגליה, יצאה לאט, התיישבה. היא השפילה את מבטה.

- ובכן, בוא נלך!

היא לא שמעה את תשובתו וקפצה די בשלווה, כאילו מכיסא לרצפה.

הקושי בקפיצה מרחפן הוא שצריך לצאת בזהירות רבה. אם אתה מודאג, אתה חייב לעשות משהו לא בסדר. כל תנועה חייבת להיות מחושבת ללא דופי. אדם שקפץ ממטוס מקבל מהירות תרגום גדולה, כך שהמצנח נפתח במהירות ומתמלא באוויר. כשקופצים מרחפן צריך לקחת שאיפה - להרים מהירות - והמצנח ייפתח כרגיל.

קפץ, משך. ואז מליוגין אמר לי שבחיפזון שלי שכחתי להזהיר אותו שאמשוך את זה קצת, והוא ממש נבהל. כשמסתכלים מרחפן שזז בשקט, נראה שאדם ממש מתרסק בקרקע.

מליוגין שיבח אותי על הקפיצה הנועזת שלי.

למרות ששנינו ספרנו, חישבנו גרוע - נחתתי ליד הנהר, רחוק מהציבור. מכונית עצרה במהירות. אספו אותי והביאו אותי לשדה התעופה.

* * *

פעם אמר לי מושקובסקי:

- בואו נקפוץ מ-5500!

- בואו!

לפני כן לא התעניינתי בכלל בקפיצות לגובה. נראה לי שאין בהם שום דבר מיוחד. זה לא כמו קפיצות ארוכות, שבהן יש הרבה דברים מורכבים ומרגשים. עבור קפיצות לגובה, אתה רק צריך להרגיל את הגוף.

נכון, זבלין, למשל, במהלך קפיצה לגובה נשא 50 קילומטרים משדה התעופה. לקח לו יומיים לחזור ברגל, בעגלה וכו'.

כך או כך, בכל זאת התחלתי להתכונן לקפיצה בגובה רב. קודם קפצתי מ-1500 מטר, אחר כך מ-3000. לא הרגשתי הבדל, רק במקרה השני השתלשלתי יותר באוויר - בערך שתים עשרה דקות.

הטייס נזרוב הוציא אותי החוצה. קפצתי והתחלתי לרדת. אתה יושב כמו בכורסה, אתה מתנדנד קצת. זה היה חורף, הייתי לבוש מאוד חם. מיד כשהתחלתי לרדת, טס מושקובסקי במטוסו והחל להסתובב סביבי. החלפנו ברכות. הוא עף סביבי והניף את ידו ממש כאילו עמדתי על הקרקע, והוא הסתובב במכונית. זה נחמד שיש מישהו אחר באוויר.

נשאתי שמונה קילומטרים משדה התעופה. נחתתי על שדה שלג חלק לחלוטין. מושקובסקי הכניס מיד את המכונית. הרמנו מצנח ושלושתם (הוא טס עם ז'רבצוב) עלו למטוס, קמנו וטסו לשדה התעופה שלנו.

עד שנקבע לי לקפוץ בגובה רב, ה"P-5" שלנו היה בתיקון. הקפיצה נדחתה, ובינתיים פדורובה קפצה והקדימה אותי.

פדורוב, בתורו, נחסם על ידי ה"שישה" הידועים. הם הוכו מיד על ידי תמרה קוטלובה, ועד מהרה הוכתה תמרה על ידי שישמרבה ופיאסטסקיה.

הקפיצות של שישמרבה ופיאסטסקיה, כמו גם תמרה קוטלובה, קשות הרבה יותר מהקפיצה של ה"שישה", ועוד יותר מהקפיצה של פדורובה.

* * *

נינה קמנבה היא ילדה נפלאה לחלוטין. זהו הצניחה החופשית הטובה ביותר. היא קופצת טוב מאוד. המושג "קפיצות טובות" מורכב מהרבה אלמנטים, במיוחד מההתנהגות לפני הקפיצה. אני יודע שכולם מודאגים באותה מידה, גם לפני הקפיצה הראשונה וגם לפני הקפיצה הארבעים. חלקם קשים יותר לביצוע, אחרים קלים יותר. לעתים קרובות זה תלוי במצב הרוח: אם אתה במצב רוח טוב, הכל קל מאוד והקפיצה היא תענוג גדול. אם אתה בצרות או לא ישנת טוב, הקפיצה הופכת להרבה יותר קשה.

קמנבה מחזיקה את עצמה הרבה לפני הקפיצה. ואז מה שיש לו ערך זה שהוא מאוד קל לשימוש ולא "מתקבע" במעט. פעם היינו איתה באג'יטרס בטולה. היינו רק שתי בנות. הפכנו איתה חברים מאוד טובים.

לנינה יש שם גדול והיא ראויה לו. עוד תהילה דומה הייתה מתקלקלת מזמן, אבל נינה צנועה ביותר. בתקופה שבה עשתה את השיא שלה בקפיצה לרוחק, עדיין היה מעט מאוד ניסיון בתחום הזה, ובקרב נשים - אף אחד.

פתיחת מצנח במרחק של 250 מטר מהקרקע הייתה אומנות גדולה שדרשה שליטה עצמית עצומה וטכניקת צניחה טובה. קמנבה היא הבעלים של כל זה לשלמות. כעת קמנבה לומדת באקדמיית חיל האוויר. אני מחשיב את נינה קמנבה כמודל של ילדה סובייטית.

* * *

ב-1935 התקיימה עצרת הצנחנים הראשונה. הוא נתן לכולנו הרבה.

מה יכול לתת עצרת?

ראשית, יש אלמנט תחרותי חזק מאוד. היינו קופצים איכשהו, העיקר להגיע לשדה התעופה איכשהו. כאן נדרשו גם דיוק הקפיצה, דיוק הנחיתה. הייתם צריכים לראות איך אפילו המאסטרים שלנו נמרחו לפעמים מעבר למעגל! Marusya Kryukova נכנסה למעגל, וכמה מאסטרים נפלו על גגות וגדרות.

בעצרת התקיימו משחקי צניחה ספורטיבית עם קמפיינים חצי-צבאיים. כל זה היה מעניין וחדש.

כולנו מתייחסים אחד לשני בחום, נותנים עצות טובות. תחושת הידידות מפותחת מאוד. יש לנו הרבה זוגות כאלה, כמוני ואיבנובה, למשל: סטורוז'נקו וסטפנוב, שצ'וקין ופולוסוחין.

כשהתחתנתי התלוצצו איתי ואמרו שאפסיק לקפוץ. אף אחד לא חשב ברצינות שזה יפריע לי לצניחה חופשית. יש לנו את "הזוג הקופץ" היחיד - אלה המלינובסקיים. הוא קפץ ראשון, ואחריו.

למלינובסקאיה יש ילד, אבל זה לא מפריע לה בכלל. לפדורובה יש גם ילדה בת 7, לנינה ניקולינה יש בן בן שמונה. ובכל זאת הם קופצים לא יותר גרוע ולא פחות מאחרים.

* * *

קבוצת צנחנים סובייטים בשדה התעופה במוסקבה לפני טיסה לרומניה.

קיצוני מימין - ליובה ברלין.


השתתפתי במסע של משלחת התעופה שלנו לרומניה. שם השתתפנו בפסטיבל תעופה בבוקרשט באוקטובר 1935. כולנו ראינו מדינות זרות בפעם הראשונה. יוצאי הדופן היחידים היו מינוב וצ'ולקוב, שהיו בעבר בחו"ל. מיד נכנסנו למסכות. כשיצאנו מהמכוניות, היינו מוקפים בקצינים, צופים, חיילים. בוקרשט עצמה שונה מאוד מבירות אירופיות אחרות - יש בה רחובות צרים מאוד. הקהל המשוחרר והבטלן ממלא את הרחובות הללו מבוקר עד לילה.

התייחסו אלינו בסקרנות רבה. הכל הרגיש שלבואנו קדמו הרבה דיבורים. מבין הבנות היו: קוטלובה, איבנובה, בבושקינה, מלינובסקאיה ואני. מבין הגברים: בלשוב, לוגינוב, סטורוז'נקו וסטפנוב.

בחג עצמו לא היינו צריכים לקפוץ. הייתה רוח חזקה באותו יום, וראש המשלחת, החבר גורשנין, אסר על הבנות לקפוץ, והכניס רק ארבעה גברים.

אחרי החג דיברו על כך שהביאו את הבנות סתם כך, אבל הן אפילו לא יודעות לקפוץ. היינו מאוד מוטרדים. כל פעם שאתה לא מצליח לקפוץ זה לא נעים, ועוד יותר כאן!

קפצנו ביום היציאה - 31 באוקטובר. שמנו לאט לאט את המצנחים ונכנסנו לרכב. הקפיצה שלנו הייתה הפתעה לכולם.

מפגש בשדה התעופה בבוקרשט.

במרכז: חבר. מ.ס. אוסטרובסקי, נציג ברית המועצות ברומניה.

מימינו - ליובה ברלין ותמרה איבנובה, משמאל - מוזה מלינובסקאיה.


כשטסנו לרומניה ציפינו שנעשה קפיצה קבוצתית בנשיפה של 10 שניות, המורכבת משתי בנות - איבנובה ואני - וארבעה גברים. אימון נערך באודסה. תמרה ואני לקחנו שאיפה במשך 10 שניות באמצעות שעון עצר. נכון, זה לא נוח לקפוץ עם שאיפה של 10 שניות על שעון עצר, יש מעט זמן, חוץ מזה, אנחנו רגילים ל-20 שניות עם זה. 20 שניות זה 1000 מטר. בבוקרשט, הייתי צריך לעשות רק קפיצה רגילה קבוצתית. הוא גם עשה רושם עצום, כי מעולם לא ראו את זה שם לפני כן.

השרים התרשמו במיוחד. הם דיברו:

- אנחנו מבינים כשהם קופצים בחג. ואז סתם ככה - מזג אוויר טוב, לקחו את זה וקפצו. לא ברור!

אני אישית נהניתי מהטיול הזה.

עייף רק בבוקרשט קבלות פנים רשמיות. אנשים עומדים 2-3 שעות (ישיבה אינה נהוגה), נואמים, ואז שותים שמפניה והולכים הביתה. בשביל מה?

החגיגי מכולם היה בקבלת פנים במועדון הטיסה המלכותי. כמעט לכל המשלחת שלנו הוענקו תגי כבוד של מועדון הטיסה הרומני. זה נחשב לתגמול גדול. אנחנו, בתורנו, הענקנו לנסיך ביבסק את תג הצניחה שלנו.

קבלת הפנים למשתתפי העצרת נערכה על ידי נציגנו. ואז כל העיתונים כתבו שהרבה יותר כיף פה. כולם הרגישו הרבה יותר בנוח. הילדים שלנו שרו. כולנו רקדנו.

במהלך החג, כשהיינו בשדה התעופה, היינו מוקפים בהמון והיינו צריכים לפתוח משרד שלם.

מכל עבר החליקו לנו ניירות, ספרים שונים, עם בקשה לכתוב לפחות מכתב אחד למזכרת. נרשמנו. במסעדה, כשלא היה נייר בהישג יד, המבקרים לקחו את התפריט וביקשו שנשים את חתימתנו מאחור.

הרגשנו טוב רק בשגרירות שלנו. הלכנו לשם כל יום.

נאנחנו קלות כשהמטוסים טסו מעל הגבול הסובייטי שלנו: סוף סוף אנחנו בבית, במולדתנו היפה!

* * *

מאז שחזרנו מרומניה, מעולם לא קפצתי. עכשיו אני עוסק רק במוזיקה, שכן התגעגעתי מאוד בהקשר להכנה ליציאה ולטיול עצמו.

קשה מאוד לומר אילו מלחינים אני אוהב. נראה שכולם! כמובן, אני נורא אוהב את באך, בטהובן, ליסט, שופן. באופן כללי, אני אוהב מוזיקה ומנגן כבר הרבה זמן. עכשיו אני בשנה השנייה שלי.

קראתי הרבה, אם כי באופן אקראי. מבין הסופרים העכשוויים, אני הכי אוהב את ארנבורג. מבין המשוררים, אני מאוד אוהב את מאיקובסקי ופסטרנק. מסופרים מערביים אני אוהב את דרייזר, רומן רולנד.

מעגל מכריי האישי הוא בעיקר סטודנטים. אני לא פוגש הרבה אנשים בכלל, פשוט אין לי זמן. אם יש זמן פנוי, בעלי ואני מעדיפים ללכת לתיאטרון. באופן כללי, אנחנו הולכים לתיאטרון לעתים קרובות. אני מאוד אוהב אופרה.

הרצאות על צניחה חופשית גוזלות הרבה מזמני. אתה צריך לקרוא לעתים קרובות. אני מעביר הכשרה עיונית לקבוצות צנחנים ב-NKPS ובמפעל הכדורים. ההרצאות מתקבלות בברכה. הפופולריות של צניחה חופשית היא עצומה וגדלה מדי יום. רבים מתעניינים בנו, ו"מעריצים" נלהבים אפילו יודעים כמה קפיצות יש לאחד מאיתנו.

מבחינת חלוקת הזמן שלי אני אדם לא מאורגן ומסתכל בקנאה על בעלי שיושב ולומד מבוקר עד לילה - הוא מכין פרויקט סיום. אני לא יכול לעשות את זה. לבעלי אין שום קשר לצניחה. אנחנו יוצאים איתו לסקי ולהחליק. שואלים אותי: למה שיניתי את שם המשפחה שלי? כמעט לא חשבתי על זה! בעלי רצה שאשא את שם המשפחה שלו, ונתתי לו את התענוג הזה. הבנתי שעדיין אהיה מוכר בשם הנעורים שלי. לכן תמיד ביקשתי מכתבים לכתוב שם משפחה כפול: ברלין - שפירו. אבל עד עכשיו, נשארתי עבור כולם בכל ברלין. הרי הם מכירים אותי הרבה זמן: כשהתחלתי לקפוץ, הייתי הצנחן הכי צעיר באיחוד. הייתי מאוד גאה כאשר, בשנת 1933, אני, הצנחן הצעיר ביותר,

ועכשיו כבר עברתי ל"זקנים"!

אומרים שאני אדם שמור. אני עצמי מאמין שלצניחה הייתה השפעה רבה עלי מהבחינה הזו. למדתי לשלוט בעצמי. צניחה חינכה אותי מאוד. מבחינה נפשית אני מחלק את חיי לשתי תקופות: הראשונה - לפני שהתחלתי בצניחה חופשית, והשנייה - מתחילת פעילות הצניחה. העניין שלי בעניין הזה לעולם לא נגמר. תשוקות העבר שלי מעולם לא היו כל כך יציבות.

כולם מתייחסים אליי יפה. אני חי בהרמוניה עם חבריי למכללה המוזיקלית. לעתים קרובות אני מספר להם על צניחה חופשית. לכולן נראה שהקפיצה היא משהו על טבעי. לעתים קרובות, כשאני הולך במסדרון, אני שומע לחישה מאחורי:

- זה, זה!

זה תמיד מצחיק אותי: מה יוצא דופן בקפיצה?

* * *

יש לי הרבה זיכרונות הקשורים לצניחה חופשית. אני זוכר קפיצות בודדות. אני בדרך כלל כותב אותם, מציין את התאריך, ספירת הקפיצות, הגובה ושם המטוס. עם זאת, כל הקפיצות הללו מסומנות בתעודת המדריך שלי.

אני זוכר שפעם קפצנו עם תמרה איבנובה לפני שחברי הממשלה ביקרו במועדון הטיסה שלנו. הידקנו את זה טוב אז: אני ל-20 שניות, תמרה ל-21 שניות.

המצנחים נפתחו כמעט במקביל. החבר'ה אמרו אז שזה מאוד יפה.

במהלך הקפיצה לרוחק, תמיד היו לי שריטות מהקווים. העקבות התבררו כמו כוויה. אתה מסתובב לראות איך המצנח נפתח, ובזמן הזה - טלטלה ושחיקה.

איכשהו נחתתי, אספתי את המצנח, חבשתי את הקסדה והלכתי לחבר. גורשנין. אני מדווח:

- צניחה חופשית ברלין, עשתה קפיצה לרוחק, הכל בסדר.

גורשנין שואל:

"למה אתה חובש קסדה כזאת?" – סובבתי אותו בעצמי וראיתי שפשוף.

– כמובן, ברלין שרטה! לשחזר את היופי תוך יומיים.

- יש!

תמרה ואני התאכזבנו מאוד כאשר במהלך החופשה בשדה התעופה, בו השתתפו החברים סטלין, וורושילוב, קגנוביץ' ואנדרייב, תמרה ואני לא היינו צריכים לקפוץ. כמעט בכינו מרוב רוגז; לא היינו צריכים לקפוץ מול המנהיג האהוב שלנו ומקורביו.

כבר היינו לבושים בתא הטייס של המטוס ופתאום אמרו לנו שהשעה כבר מאוחרת והחבר סטלין, יחד עם חברי הממשלה, הולכים לעזוב.

התבקשנו לטפס ולהוריד את המצנחים. טוב. דויטש הכיר לי ואת תמרה את החבר סטלין ואת חברי הממשלה. זה היה כל כך לא צפוי עבורנו, שכאשר החבר סטאלין לחץ את ידי, הייתי מאוד נבוך. אבל מבטו העדין של המנהיג, חיוכו החיבה, האבהי, הסירו מיד כל התרגשות כאילו ביד.

הוצגנו כמומחה לקפיצה לרוחק. החבר וורושילוב שאל אותנו:

- ואיך בזמן קפיצה לרוחק - הראש שלך מסתובב?

הוא התעניין בטכניקת ביצוע קפיצה, שאל איך אנחנו יוצאים מסיבוב, אילו עמדות יש לנו כשאנחנו נופלים. נתנו, כך נראה, תשובות מספקות למדי לכל השאלות. אני תמיד זוכר את היום הזה כמאושר בחיי.

כולם יבינו את האושר והגאווה שלי כאשר יום לאחר מכן הופיע בעיתון תמונה המתארת ​​את הרגע שבו החבר סטלין, מנהיג העמים, מברך את הצנחן לובה ברלין.

* * *

לובה ברלין בפתיחה לפני הקפיצה האחרונה, שהסתיימה באסון.


קפיצות לרוחק הפכו למומחיות העיקרית שלי עכשיו. הקיץ, יחד עם תמרה איבנובה, התאמנו כל הזמן בקפיצות לרוחק.

העיקר בקפיצה לרוחק הוא להיות מסוגל לייצב את הגוף כדי לא ליפול לסחרור. שהות ארוכה בספין מאיימת באובדן הכרה, וחוץ מזה, במהלך ספין לא רואים כלום ולכן אין צורך בהתמצאות.

כדי לצאת מהספין, אתה צריך לעשות תנועות חדות בכיוון ההפוך לסיבוב ואז לזרוק החוצה את הידיים והרגליים. לפיכך, הסיבוב נפסק ואתה עובר למצב נפילה אחר.

פיתחתי מערכת משלי ליציאה מסיבוב. בדרך כלל, כשאני ממריא מהמטוס, אני נופל מתוחה לגמרי, רגליים צמודות וידיים לצדי. לאחר 8-9 שניות, הוא תמיד נכנס לסחרור זנב. ואז אני מתכווץ במהירות לכדור ומהדק את הרגליים כמה שאפשר. בתנועה מרגישים כמובן התנגדות חזקה מאוד. אני עף ככה זמן מה, וברגע שאתה מתכווץ לכדור, אתה הופך לסלטה מהירה. ואז אתה זורק בחדות את הידיים והרגליים, ומיד הסיבוב נעצר. אבל, כמובן, אתה לא יכול להחזיק מעמד בעמדה אחת כל הזמן, ועם נשיפה גדולה, לאחר זמן מה אתה יכול שוב ליפול לתוך סחרחורת. ואז אתה חוזר על אותו תמרון שוב.

הנקודה השנייה בקפיצה לרוחק היא התמצאות. בנשיפה קלה תוכלו לנווט על ידי ספירה, כלומר על הקרקע, לגבש לעצמכם קצב ספירה מסוים השווה לשניה. אבל זה לא נוח לכולם. חלקם, על מנת לעוף 10 שניות, סופרים עד 20. אתם מתאמנים עם שעון עצר על הקרקע, קצב הספירה חותך לתודעתכם עד כדי כך שבמהלך הנפילה אתם ממשיכים לספור באינרציה.

אז אתה יכול לקפוץ לפי התפיסה החזותית של כדור הארץ, כלומר בעת ההמראה, לזכור איך נראה כדור הארץ במרחק של נגיד 400-500 מטר, כלומר בגובה שבו אתה חושב לפתוח את מַצנֵחַ. וברגע שאתה נופל אתה רואה שהגעת ל-400-500 מטר, אתה פותח את המצנח.

כשקפצתי מ-3000 מטר, הקרקע נראתה טוב מאוד. אפילו מ-5000 מטר האדמה נראית בצורה מושלמת. זה תלוי במזג האוויר. בדרך כלל מ-5000 מטר נראה שהקרקע מכוסה אובך קל סביב הקצוות, אך באופן כללי ניתן לראות זאת היטב.

אבל הדרך הנוחה ביותר לספור בעת הידוק היא, כמובן, שעון עצר. את שעון העצר בדרך כלל תפורים לתוך נרתיק עור מיוחד, שמים על היד וכשיוצאים מהמטוס לוחצים על הכפתור ועוקבים. כשחולפות 20-30 שניות, כלומר, כמה שהוגדר, אתה מושך את הטבעת.

כמובן שגם שיטת הספירה בנפש וגם שיטת הספירה בסטופר תמיד משוכפלות בשיטה השלישית. אתה תמיד צריך לשמור על הקרקע, כי במהלך הספירה לאחור קורה לעתים קרובות שאתה הולך שולל. לרוב, הם פותחים את המצנח מוקדם מהנדרש, מתחילים לספור מהר יותר. זה עדיין כלום. אבל זה יותר גרוע כשאדם מאבד את הספירה ומתחיל לספור מהתחלה.

אימון מעשי עם תמרה לקפיצות לרוחק היה מצוין. התאמנו לדיוק. בהתחלה הם קפצו בלי שעוני עצר. לאימון, לקחנו שאיפה של לא יותר מ-20 שניות. זה לא תמיד היה חלק. פעם, באיזה חג, קיבלנו את המשימה, יחד עם תמרה, לקחת שאיפה ל-15 שניות. ואז היה לנו מעט תרגול. בדרך כלל קפצנו ממטוס R-5 אחד. הוציא אותנו מושקובסקי. אנחנו יושבים יחד בתא הטייס, בפקודה יוצאים ומתיישבים בצדדים שונים. מושקובסקי מנופף בידו - אנחנו נופלים במקביל. קפץ - בוא נלך. הרגשתי שאני ספרתי 15 שניות. ספרתי לאט, כמו תמיד. אני פותח את המצנח ומתחיל להסתכל מסביב. אני רואה את תמרה מבלה באותה רמה כמוני. ובכן, אני חושב שזה אומר שהם פתחו אותו באותו זמן - הם חשבו נכון. וכשירדנו ננזפו: במקום 15 טסנו 21 שניות.

אני מאוד אוהב לקפוץ עם תמרה איבנובה, במיוחד בקפיצות לרוחק. אנחנו בדרך כלל קופצים איתה מ-R-5 אחד או משני U-2, אבל הולכים זה לצד זה, ותמיד - אני משמאל, היא מימין. באוויר אנחנו כמובן עוקבים זה אחר זה: ברגע שאנחנו פותחים את המצנחים אנחנו מסתכלים אם אנחנו באותה רמה או לא. אחרי הקפיצה, אנחנו תמיד חולקים את ההתרשמות שלנו, מצביעים זה על זה על טעויות.

איבנובה היא צניחה חופשית טובה. היא סיימה את Infizkult, עברה את התזה שלה. מתמחה בשחייה. היא אפילו כתבה את התזה שלה בנושא: "שיטות שחייה לילדים".

תמרה ואני הפכנו לחברים מאוד טובים. קוראים לנו "אחיות צניחה". וכשכתבים מציקים: "מה שם המשפחה שלך?" – אני עונה: "ברלין-איבנובה".

אומרים שאני אמיץ. אני לא מפחד ללכת מאוחר בלילה. מעולם לא פחדתי ממים. בכל מקום לא מוכר אני יכול לקפוץ ולשחות.

עכשיו כולם התחילו להחשיב אותי אפילו "נואש". אבל זה, כמובן, שטויות. אם תישארו זמן רב בין צוללני רחפנים, תראו יותר קפיצות, תבינו שאין כאן שום דבר מיוחד. העיקר הוא משמעת, דיוק.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

על שדה שטוח כמו דקל

  על שדה שטוח כמו דקל, מגודל לגמרי בסלין, עומד בגאווה עץ אגוז.  או בגלל שהסתיו שהגיע לידיו רך וצייתן, או מסיבה אחרת, אבל העץ נראה יהיר ובטוח...